Terkini : BPR SIASAT LZS?

Biro Pencegah Rasuah diberitakan telah memasuki Pusat Zakat Selangor untuk menyoal-sisat memeriksa serta mengambil fail-fail dari Ibu Pejabat Lembaga Zakat Selangor mulai Isnin hingga Selasa yang lalu.

Beberapa pegawai tertinggi dikatakan telah disoalsiasat oleh BPR. Antaranya adalah Pengurus Besar, Pengurus Agihan dan beberapa pegawai lain.

Sumber-sumber LZS memberitahu bahawa siasatan berlarutan sehingga lewat malam. Sumber yang belum disahkan juga menyatakan seorang dari pegawai tertinggi ditahan reman.

browse for related articles

6 Responses

  1. Salam, inilah bukti ketelusan kerajaan baru Pakatan Rakyat untuk membersihkan jentera dan agensi kerajaan daripada golongan yang mengambil kesempatan. Semoga institusi awam di negeri Selangor menjadi medan yang betul-betul bermanfaat kepada awam, amin.

  2. Kita hendaklah berdoa dan berusaha agar perjalanan institusi awam di negeri ini benar-benar menurut syariah dan piawai pentadbiran yang amanah.

    Walau bagaimana pun, insititusi zakat seperti LZS adalah sebuah entiti yang sememangnya dipantau rapi oleh pelbagai pihak. Kita yakin, usaha ini akan menambahkan keyakinan awam kepada LZS sebagai sebuah institusi dan agensi awam yang telus, adil dan beramanah…i/ allah.

  3. hmm..pagi tadi kelihatan orang kanan Zakat mengadap MB Selangor.

    Apa cite? Katanya semua kes itu kes lama, bagaimana dengan kes kes baru di Ijok?

    mungkin infromer ini tidak mahu memberitahu secara terperinci. Kalau selepas ini dia letak jawatan maksudnya “sangkut” le tu…

  4. Kalau tak silap kes nie melibatkan ….ada pegawai minta wang imbuhan,,,,

    Macam nie kat Pejabat Zakat pun nak Rasuah…?

    Kalau kat PKNS entah aper lagi RASUAH nyer….

    minta kawan kawan kat BPR siasat….

    Jangan jadikan ISU untuk burukan pentadbiran baru sudah lah…

  5. Harapan saya LZS akan terus mendapat kepercayaan masyarakat. Moga warga LZS yang masih suci akan terus mendokong LZS sebagaimana dasar dan matlamat yang telah ditetapkan. Al-hamdulillah virus dalam LZS dah berjaya dikesan..satu pengajaran buat mereka yang masih berkarat. Moga Informer dalaman LZS ni akan terus dipanjangkan usia dan dimurahkan rezki..amin..moga LZS terus maju..yo.. jom tunai zakat!!! Kerana Zakat itu Satu Kewajipan..

  6. […] diberitakan kasualti paling utama dalam rombakan kali ini. Beliau yang pernah ditahan reman oleh Badan Pencegah Rasuah baru-baru ini di diberitakan meletakkan jawatan secara terhormat dalam rombakan […]

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: