BN Supporters, Unknowns, convicts as Ahli Majlis

SHAH ALAM: The Selangor government is going ahead with the appointment of Ampang Jaya councillors on Tuesday despite the possibility of three of them having criminal backgrounds.
Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim is determined to proceed with their appointment along with 21 others with a promise to resolve the matter “later”.

This may mean sacking them at some time in the future if investigations prove their ineligibility for appointment.

“If, for whatever reason, their appointments are against any policy, we will de-list them.

“I hope this setback will not hamper us from going ahead with the appointment of the councillors,” said the state leader already embroiled in a controversy surrounding allegations of abuse of power involving his Parti Keadilan Rakyat government.

At least three candidates, already issued appointment letters as councillors, are being scrutinised following claims by an Ampang resident that two had police records for robbery and involvement with the underworld.

Another is alleged to have served time under preventive laws.

Checks with the police confirmed that at least one had a criminal record. Read more

In other councils, displeasure and dissatisfactions is evident.

In Kuala Selangor : A list of would be ahli majlis is filling every corner of coffe shops. The talks were about BN people being appointed. Other questions the appointment of 5 DAP reps. For the record, DAP is only formed officially after March 8 by elections in Kuala Selangor. Most members were ex MCA. Community group’s leader expressed displeasure, questioning the logic of outsiders and unknowns being appointed as Ahli Majlis. A demonstration by PR supporters is expected during the swearing in ceremony.

A woman without IC is also appointed as a councillor! A check with relevant sources shows the woman is an officer at one of KDEB subsidiaries in Shah Alam. In the NGO category, 4 out of six are residing outside Kuala Selangor while one is identified as a strong supporter of BN and has family business related in the council.

A PKR memeber claimed that Khalid, Ronnie Liu and the selection committee didn’t consult the division.
“The State leaders failed to understand the concept of “third tier government”, a teacher and a PAS supporter told Selangor Today.

4 Responses

  1. (Malay version) Sebelum ini kenyataan telah dibuat oleh MB, bahawa kriteria pemilihan Ahli Majlis PBT dibuat dengan teliti. Tapi dah timbul pulak cerita pasal Ahli Majlis yang dilantik ada rekod jenayah. Teliti apa nya ni ?
    Mana boleh …

    Nak komen sikit la pasal perlantikan dan pemilihan Ahli Malis Di Kuala Selangor . . .
    Setelah dirisik-risik … ditinjau-tinjau … memang ada kebenaran perkara yang dibangkitkan oleh penulis ruangan ini. Pemilihan dari kalangan ahli Parti tu, patutlah gamaknya … tapi kenapa mesti dari orang luar daerah Kuala Selangor ? yang tak tahu selok belok, lintang pukang nya Kuala Selangor ni … mungkin-mungkin nanti datang ke Kuala Selangor sebulan sekali atau bila ada mesyuarat aje atau to collect check … mana pulak masanya untuk mereka ni sentiasa peka tentang apa-apa pemasalahan dan sentiasa hampir dengan orang awam (tempatan).

    Dakwaan penulis berhubung salah seorang, orang tempatan yang dimaksudkan tu … nampaknya memang ada kebenaran. Siat-siat sikit latarbelakang hubungkait orang itu, rupe-rupe keluarganya ada kepentingan (kronisma) hubungan perniagaan yang serius dengan orang dalam MDKS. Dapat tahu juga, beliau ni dipilih atas tiket NGO/PRO. Entah NGO apa … entah apa PRO nya dia ni … tak tahu la pulak sebab dia ni budak lagi dan maklumat yang saya tahu, profesyen nya bukan lah seorang yang betul-betul Profesional.

    Telus ke tak telus ni Tan …. ?
    Rakyat Kuala Selangor, semuanya dah merungut ni …
    Mendung tak bererti hari mau hujan …
    Bila hari dah terang panas tak bererti tak hujan …

  2. Saya rasa malu jadi ahli PKR sebab baru menang 5 buah negeri dalam Pakatan Rakyat, masing-masing ahli dah rasa cukup layak jadi Ahli Majlis.

    10 tahun reformasi tu dah penuh di dada ke dengan ilmu yang perlu untuk pembangunan setempat? Dah dapat diploma, ijazah, sarjana & kedoktoran ke? Pengalaman bertugas 10 tahun?

    Ke 2 x 5 aje dengan UMNO?

    Tobat la hoi, buat malu aje!
    Berilah laluan kepada yang layak. Ini baru telus!

  3. Orang Kuala Selangor janganlah gelojoh sakan macam orang Ampang – ada orang yang pernah masuk penjara atas kesalahan CBT pun tak puas hati kenapa dia tak boleh dipilih sebagai Ahli Majlis! Siapa tu?

    Nanti kita akan dedahkan! Ha! Ha! Paku dulang paku serpih!
    Tu la, lain kali janganlah over! Bekas polis konon!

  4. Kalau malu jadi ahli umno..keluar lah umno…

    Sama jugak dengan ahli pkr….Kalau malu tapi mau lu pun boleh keluar…..

    Pada saya pr baru dapat peluang membentuk kerajaaan negeri…

    Ada seorang menantu ahli politik.Tur…..

    Baru beberapa tahun dalam politik terus jadi orang kuat parti….Yg sekarang ramai di pimpin oleh bangsarrt2 yg nak kaya cepat.. ….

    Kalu nak komen ketelusan kerajaan negeri atau pusat….Kita kene proactif larr….

    Tapi kalau dah selalu kita komen berpuloh tahun ..tapi perangai pemimpin tak nak berubah…

    Asyik asyik nak menyusahkan rakyatt…

    Senang nak cakap ….

    Minyak naik kerana kita kurangkan subsidi….Wang subsidi tu kita nak simpan untuk generasi akan datang….

    Kalau nak simpan wang..betul betul tak per….

    Ini nak simpan masuk poket sendiri….

    Bangsart bangsart menteri boleh ler cakap macam tur……Lu punyer belanja minyak semua rakyat yg tanggung…

    So bila tak letih cakap elok elok…
    Maka elok kita maki jer… Dan tunjuk marah kat kertas undi…

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: